O vadbi

Ni mi vseeno, če ne vadite. In ni mi vseeno, če ne vadite učinkovito oziroma za vas optimalno. Kaj to pomeni? Vadbe je na primer lahko preveč. Lahko je za vas prenaporna. Lahko za vaše telo trenutno ni primerna.

Vam povem nekaj osebnih primerov. Njihov namen ni, da služijo, kot pravilo, ampak vam jih dajem v razmislek. Upam, da živimo v času, ko se zavedamo, da nam drugi lahko pokažejo pot, pomagajo s svojimi izkušnjami in nasveti, prehoditi in izbrati pa jo moramo sami.

Kar nekaj let sem bila precej športno aktivna. V nekem trenutku sem se odločila, da bom počela samo to; učila vodene vadbe. Ker me je to veselilo in me druge stvari, ki sem jih počnela, niso. Pa se je izkazalo, da tudi to, ni bilo tako lahko. Postala sem preutrujena. Imela sem precej visoko intenzivnih vodenih vadb, v kratkih časovnih razmakih sem morala biti na različnih lokacijah, kar pa mojemu telesu ni bilo všeč. Človek bi mislil, da bom po toliko preživetih urah v telovadnicah imela popolnoma izklesano telo, brez odvečne maščobe, pa ni bilo tako. Moje telo je bilo v nenehnem stresu. Fizičnem mislim. Zvečer zato dolgo nisem mogla zaspati, dopoldan pa spala potem tudi do 12ih. Ves čas sem bila utrujena. Najbolj so mi dišale sladkarije in sama nezdrava hrana. Trudila sem se, da bi bilo drugače, pa sem se vrtela v začaranem krogu. Dokler nisem dojela, da moje telo nujno potrebuje čas za počitek in da z vadbo ne gre pretiravati. Če imate že tako stresno življenje, hiter tempo in potem spet »norite« v telovadnici, se vprašajte, zakaj je temu tako in ali to res potrebujete?

Še dobro, da so me vedno privlačile tudi bolj umirjene vadbe in si sedaj želim učiti predvsem to. To ne pomeni, da ne bom zopet tudi tekla ali plesala, ko bom imela za to čas, voljo, energijo in bo moje telo na to pripravljeno.

Nekateri zagovarjajo vadbo v nosečnosti. Tudi sama sem se izobraževala na tem področju. Nisem proti. A meni v tem obdobju kaj več od kratkega sprehoda v naravi, razteznih vaj in predvsem meditacije ter povezovanja s sabo in rastočim bitjem v meni, ni ustrezalo. Predvsem sem potrebovala to zadnje. Pa sprostitev. Zame je bila nosečnost obdobje, ko sem se še bolj začela povezovati sama s sabo, poslušati sebe in svoje telo. Telo nam vedno pove. Bolečina in nenehna utrujenost nista dober znak. Bolezen je že krik. A tudi priložnost. Da se zamislimo in končno nekaj spremenimo.

Stanje po nosečnosti je pri meni takšno, da ne spim vedno dovolj, sem velikokrat utrujena in ne mislim telesa dodatno obremenjevati s težko vadbo. Pogrešam pa jogo in pilates. Ob mojem srčku mi doma ne ostaja veliko časa za to. Zato se veselim, da sem začnela vaditi z vami. Pri osmih mesecih ga bom dala za eno uro 2x tedensko v varstvo in si vzela čas zase in za vas.

Nosečnost in stanje po njej mi je prineslo polno takšnih in drugačnih izkušenj. Med drugim tudi bolečine v križu, pa ramenih. Auč. Tega prej res nisem poznala. Z izjemo ene manjše poškodbe. Tudi zato sem komaj čakala, da spet začnem vaditi. S stalnimi bolečinami res ne bi želela živeti. Masaže so sicer super in nimam nič proti njim. Ampak bolj za razvajanje in sprostitev. Ker mišic z masažo ne bomo utrdili. Za to moramo svoje telo tudi malo premakniti. In to pravilno. Če tega ne znamo, naj nam kdo pomaga. Tudi v skupini lahko vadimo, da je bolj zabavno in lažje. A pazite, komu zaupate svoje telo.

Zavedam se, da so ljudje, ki si strokovno vodene ali individualne vadbe ne morejo privoščiti. Pa verjamem, da se tudi za njih sčasoma najde rešitev. In imamo to srečo, da si sprehod v čudoviti naravi, vzpon na najbližji hrib v naši prelepi deželi lahko brezplačno privoščimo vsi. Pa tudi kaj več, če smo vsaj malo iznajdljivi. In je vadba naša prioriteta. Kar pa vedno in v vseh okoliščinah ne more biti. Vem pa tudi, da bo marsikdo rekel, da nima časa in denarja za to in celo sam sebi verjel. V tem primeru predlagam razmislek o tem, komu in čemu (nepotrebnemu in nepomembnemu) dandanes namenjamo svoj dragoceni čas in denar. To je stvar prioritet. Vaše življenje, vaše izbire. Jaz izberem skrb zase in bližnje, za moje in naše zdravje ter dobro počujte. Da lahko čas, ki mi je dan na tem prečudovitem planetu, v naši prečudoviti deželi kar najlepše izkoristim(o).

Pa srečno!